Zaterdag 3 maart om 13.00 uur start het GroenLinks peloton bij het kerkje in Doeveren voor een tocht door de noordelijke kernen van Heusden. Deze etappe eindigt met een borrel in de Republiek, Hoogstraat 4 in Heusden.

Afgelopen zaterdag trapte GroenLinks Heusden de campagne af op een zonovergoten koude winterdag met een bezoek aan Baardwijkse Overlaat. De openheid van het landschap voelde indrukwekkend aan maar de uitleg over de GOL plannen stemde treurig. De betere plannen om hier geen roofbouw te plegen op natuur, cultuur en landschap moeten een kans krijgen.

Frits ten Cate – lijsttrekker van GroenLinks Heusden- geeft uitleg over de waterkering en de strijd tegen het water in het verleden, maar ook in de toekomst. De komende jaren zal door de klimaatverandering de behoefte aan waterberging binnen en buiten de bebouwde omgeving steeds groter worden. GroenLinks denkt na over de mogelijkheden om ook in Heusden in de toekomst droge voeten te houden door het stimuleren van meer groen in tuinen en plantsoenen en de aanleg van waterbergingen om de toenemende regen op te kunnen vangen.

Iedereen is van harte welkom om mee te fietsen.