Enkele weken geleden verdwenen de bomen van ’n karakteristiek laantje naar de voormalige ingang van de Voorste Venne . Daar aan de Soedanlaan ligt de groene oase er nu wat ontheemd bij. Omwonenden en vele andere Drunenaren begrijpen dit niet en hebben vragen. De gemeente wil overal de bewoners over horen, helpt bij het groener maken van wijken en laat hier gezonde bomen kappen.

GroenLinks Heusden stelde vragen aan de gemeente over de kap van dit bomenlaantje. Is hier ’n kapvergunning voor afgegeven? Hoe past dit in het gemeentebeleid? Hoe past dit in de urgente roep naar meer bomen? Worden de omwonenden betrokken bij de nieuwe groenplannen?

GroenLinks Heusden wil een beleid, waarbij karakteristieke elementen worden ingepast. Het groen in de wijken moet meer zijn dan gras en siergroen, het dient ook te passen bij het klimaatbeleid en een beleid voor schone lucht, biodiversiteit, ecologie en het karakter van de buurt. Dat bomen hierbij van groot belang zijn is wel duidelijk. Het kappen daarvan alleen als het echt niet anders kan en daarbij dan uitleg en overleg!