Op vrijdagmiddag 14 februari maakte de fractie en het bestuur van GroenLinks Heusden een mooie wandeling met burgemeester van Hees in het bosgebied van de Drunense Duinen.

Dit was het GL- cadeau bij haar benoeming tot burgemeester. Het was tijd de hoogste tijd deze  belofte in te lossen!

Fractieondersteuner Fons van Dijk leidde rond in een wijde cirkel rondom café de Klinkert in Drunen.   De route leidde via ’n leuk laantje van een vroegere gemeente-camping naar de voormalige bessenkwekerij van Piet Smeekens.   Daar viel veel te beleven: poelen, dierenwissels, bijenkasten, een eekhoornkast met klepperende deksel, een dassenburcht.  Het ijsvogeltje liet zich helaas niet zien, wel kwam André van Drunen uit zijn vogelkijkhut tevoorschijn!  De wandeling voerde verder over mooie paadjes, over en langs omgevallen bomen, waar insecten zich tegoed deden. Enkele vogels lieten zich horen. De dassen bleven binnen, maar de zon liet zich zien en zorgde in het bos voor een schitterende lichtval.

De nazit was plezierig : het was een prachtige middag!